روش مطالعه مناسب براي شب امتحان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت خانه امید علویجه منطقه مهردشت اصفهان لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ثبت نام گروهی مدارس خدمات رایگان
سنجش مهردشت
.



روش مطالعه مناسب براي شب امتحان
نوشته شده در چهار شنبه 22 فروردين 1394
بازدید : 5584
نویسنده : رسول خسروی



روش مطالعه مناسب براي شب امتحان

 هر چه به خرداد نزديک مي شويم، دلهره هاي پايان سال تحصيلي که دانش آموزان را گرفتار مي کند نيز بيشتر مي شود...

روش, مطالعه, مناسب

روش مطالعه مناسب براي شب امتحان


درس خواندن و تحصيل و کنکور - روش مطالعه مناسب براي شب امتحان

 در هر سن و سال و وضعيت تحصيلي که باشيم باز هم امتحان، امتحان است و ترس و اضطراب هاي خاص خودش را دارد. قصد ما ترساندن بيش از حد شما از امتحان نيست. در اين مطلب شما را با روش هاي کاربردي آشنا مي کنيم که مي تواند در آمادگي شما براي امتحانات پايان ترم مفيد واقع شود. علت بيشتر مشکلات آموزشي دانش آموزان عدم استفاده صحيح از...

هر چه به خرداد نزديک مي شويم، دلهره هاي پايان سال تحصيلي که دانش آموزان را گرفتار مي کند نيز بيشتر مي شود. در هر سن و سال و وضعيت تحصيلي که باشيم باز هم امتحان، امتحان است و ترس و اضطراب هاي خاص خودش را دارد. قصد ما ترساندن بيش از حد شما از امتحان نيست. در اين مطلب شما را با روش هاي کاربردي آشنا مي کنيم که مي تواند در آمادگي شما براي امتحانات پايان ترم مفيد واقع شود.
 علت بيشتر مشکلات آموزشي دانش آموزان عدم استفاده صحيح از نيروي فکري و ذهني است. مهمترين دليل که باعث مي شود مطالب درسي در زمان برگزاري امتحانات به فراموشي سپرده شود، عدم داشتن حضور ذهن است. استفاده صحيح از نيروي ذهن به همراه يک برنامه ريزي متناسب و دقيق و به کارگيري قواعد اصولي حين مطالعه از مهم ترين عوامل در به خاطر سپردن مفاهيم و نهايتاً موفقيت دانش آموز در امتحانات است.
 اما اينکه چطور مطالعه کنيم، اولين سئوالي است که دانش آموزان در کلاس هاي يادگيري روش هاي آموزشي مي پرسند. قدم اول براي مطالعه درس هاي امتحاني، تنظيم برنامه درسي است. درس خواندن نيز همانند ديگر مسائل مهم زندگي به برنامه ريزي و تنظيم و دقت نياز دارد. برنامه ريزي به شما کمک مي کند که استفاده مفيدتري از مدت زماني که در اختيار داريد بکنيد و انرژي ذهني تان را بيهوده هدر ندهيد. برنامه ريزي را با يک هدف آغاز کنيد. مثلاً تعيين کنيد که در مدت زماني که تا شروع امتحانات در پيش داريد، مي خواهيد چه درسي را بيش از همه مطالعه کنيد و يا در چه درسي ضعيف هستيد که بايد بيشتر روي آن تمرکز کنيد. به اين توجه نکنيد که چون استعداد زيادي در بعضي از درس ها مثلاً رياضي نداريد، وقت گذاشتن بي فايده است. اين يک حقيقت است که ما کاري را انجام مي دهيم که دوست داريم. اما اگر هدف از درس خواندن برايمان روشن باشد ديگر علاقه داشتن يا نداشتن و حتي استعداد مهم نيست. هدف در شما انگيزه ايجاد مي کند که با خاطري آسوده و به دور از تنفرات درسي به يادگيري درس موردنظر بپردازيد. در برنامه ريزي خود تنها به يک درس اکتفا نکنيد. برخي افراد از شيوه مطالعه تک درس استفاده مي کنند. اينکه شما يک هفته براي خواندن يک درس وقت بگذاريد، ذهن تان خيلي زود خسته شده و يادگيري تان کاهش مي يابد. به جاي شيوه تک درس، مطالعه ? ، ? درس را در برنامه تان بگنجانيد. هر چقدر تنوع در زمان بندي و دروس مورد مطالعه، بيشتر باشد بازده ذهني شما نيز بيشتر خواهد بود. به تناسب بين دروس انتخابي نيز توجه کنيد. مطالعه همزمان درس هايي که با عدد و فرمول سروکار دارد، شيوه کارآمدي نيست. خواندن شيمي و فيزيک در يک روز به طور چشمگيري ذهن شما را خسته مي کند و مانع از ادامه فعاليت مغزي شما مي شود. ترکيب درس هاي مفهومي مثل رياضي و فيزيک با درس هايي که به حفظيات معروفند مثل ادبيات بهترين شيوه براي مطالعات تمام وقت به شمار مي رود.
 خودتان را از مطالعه بيزار نکنيد، اينکه شما خودتان را براي امتحان آماده مي کنيد به معني حذف تفريح و سرگرمي از برنامه روزانه نيست. بعد از ?? تا ?? دقيقه مطالعه به يک ربع استراحت نياز داريد. نوشيدن يک ليوان آب ميوه يا شير به همراه بيسکويت، آجيل در اين ميان تاثير مفيدي بر عملکرد مغزي شما خواهد داشت. مي توانيد براي خودتان پاداش تعيين کنيد. با خودتان قرار بگذاريد که اگر فلان درس را به موقع و البته با يادگيري کامل تمام کرديد، به تماشاي برنامه تلويزيوني دلخواه برويد يا موزيک مورد علاقه تان را گوش دهيد. حال پس از اينکه برنامه ريزي کرديد و طول مدت مطالعه را تعيين کرديد، به مطالعه مشغول شويد. چگونگي مکان و زمان مطالعه تاثير مهمي در فرآيند يادگيري شما دارد. البته اين موضوع به روحيات شما بستگي دارد.




:: برچسب‌ها: امتحان آ آزمون آ نمونه سوال , علویجه , جدید , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


فروشگاه خرید ساعت مچی خرید هاست لینوکس traffiset.ir